امکان مشاهده آموزش فقط از طریق پنل آموزشی فراهم است . وورد به پنل آموزشی

سرویس جدید احراز هویت کاربران ایران خودرو

 

سرویس احراز هویت کاربران این امکان را فراهم می کند که با استفاده از شماره موبایل که بنام شخص متقاضی می باشد ثبت نام  اولیه انجام شود ، این قابلیت از روز چهارشنبه 27 فروردین 1399 به سایت فروشگاه اینترنتی ایران خودرو اضافه می شود . در ادامه به دلیل و توضیحات مربوط به آن می پردازیم .

معرفی قابلیت جدید عضویت کاربران فروشگاه ایران خودرو :

شرکت ایران خودرو در راستای بهبود فرایند تعریف کد کاربری در سایت فروش اینترنتی به منظور جلوگیری از مشکلات ثبت اطلاع شخصی از روز چهارشنبه 27 فروردین از طریق سامانه امتا (مربوط به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وازت صمت ) احراز اطلاعات فردی متقاضیان را به صورت بر خط (آنلاین ) در سایت فروش اینترنتی انجام خواد داد که  در ادامه به روند ثبت نام می پردازیم .

رفع ابهام برای کاربران :

این موضوع اصلا پیچیده نیست و نباید موجب نگرانی ثبت نام کنندگان خودرو باشد. به واسطه این فیلتر جدید ، استعلام شماره موبایل و کد ملی فرد همزمان انجام شده و استفاده از یک شماره موبایل واحد برای چند مشتری متعدد ایران خودرو امکان پذیر نخواهد بود.

دلیل اصلی  احراز هویت :

– اشتباه نشدن در اطلاعات هویتی کاربران در موقع تایپ و ایجاد مشکلات جهت رفع آن

– پیگیری های بعدی و روند ثبت نام با شخص ثبت نام شونده باشد

– عدم استفاده از شماره دیگران در ثبت نام

سوالاتی که برای کاربران پیش خواهد امد : 

1- این روش جدید  چه فرقی با روش قبلی ایجاد کاربر دارد ؟ 

هیچ تفاوتی  ایجاد نشده و فقط در روند ثبت نام اطلاعاتی همچون اسم و فامیل و نام پدر و شماره شناسنامه توسط سیستم  به صورت اتوماتیک پر می شوند و شماره موبایل ثبت شده به نام متقاضی باید باشد .

2- آیا کاربرای که قبلا نسبت به ثبت نام با شماره موبایل دیگری انجام داده اند نیاز به ثبت نام  مجدد یا تغییر شماره  دارند ؟ 

– این کاربران شاید نیاز به جا به جایی شماره موبایل و ثبت شماره موبایل به نام خود متقاضی  از طریق سامانه داشته باشند که در صورت لزوم  که اطلاع رسانی خواهد شد .

3- اکنون قصد ایجاد کاربری دارم چه کاری انجام  دهم ؟ 

توصیه می شود کلیه کسانی که قصد ثبت نام  جدید  دارند این کار را روز چهارشنبه پس از فعال سازی سرویس هویت انجام دهند .

نحوه احراز هویت کاربران  :

مرحله اول :

پس از ورود به سامانه فروش اینترنتی ایران خودرو (ورود کاربر ) و کلیک روی کزینه ثبت نام یا تنظیم رمز ، اطلاعات مربوط به شماره موبایل مشتری در سامانه امتا مطابق شکل ذیل رویت و پس از ثبت شماره موبایل و انتخاب گزینه (ادامه ) مشتری به صفحه ثبت نام هدایت می گردد .

نکته : شماره موبایل متقاضی می بایست متعلق به مشتری محترم بوده و این شماره می بایست فعال باشد در صورت وجود مغایرت موبایل مشتری ، احراز اطلاعات شخصی امکان پذیر نخواهد بود . 

مرحله دوم : 

مطابق شکل ذیل ، پس از وارد نمودن کد امنیتی و کلیک به روی ادامه مشتری به صفحه بعدی هدایت خواهد شد .

مرحله سوم : 

در این صفحه پیامکی برای مشتری با عنوان کد احراز امتا برای شماره موبایل ثبت شده ارسال و مشتری پس از تکمیل دو فید کد ملی ، تاریخ تولد مطابق شکل ذیل ، پس از ثبت و تایید به صفحه بعدی هدایت می شود .

مرحله چهارم : 

پس از ثبت و تایید ، فرم ذیل نمایش داده خواهد شد و پس از کلیک روی زمینه (اعطای مجوز ورود یکپارچه ) اطلاعات شخصی مشتری بصورت اتوماتیک به سایت فروش اینترنتی ، صفحه تکمیل اطلاعات شخصی منتقل می گردد .

مرحله پنجم: 

مطابق با شکل ذیل ، مشتری وارد صفحه اطلاعات شخصی شده و اطلاعات مورد نظر را در این صفحه تکمیل می نماید .
نکته : سایر اطلاعات مربوط به اطلاعات شخصی (تاریخ صدور ، آدرس ، تحصیلات ) بایستی توسط مشتری تکمیل و تایید گردد . 

مرحله ششم: 

پس از تکمیل نمودن اطلاعات شخصی و ارسال کد اعتبار سنجی و تایید کد ، صفحه برای مشتری به شکل ذیل نمایش و پس از ثبت کد امنیتی و تایید ثبت نهایی درخواست ، ثبت و ایجاد کاربر  انجام خواهد شد .

با آرزوی ثبت نام خودرو برای همه عزیزان 

تیم ثبت نام خودرو 

تبلیغات

درباره این مطلب نظر دهید !