امکان مشاهده آموزش فقط از طریق پنل آموزشی فراهم است . وورد به پنل آموزشی

امسال، تولید هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه کشنده در ۵ مدل

مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: امسال ۷ هزارو ۵۰۰ دستگاه کشنده در ۵ مدل تولید خواهیم کرد و مجموعا تولید محصولات به ۲۵ هزار دستگاه خواهد رسید.

به نقل از بازرگانی خبرگزاری مهر  جواد توسلی مهر مدیر عامل شرکت ایران خودرو دیزل در مراسم رونمایی از نخستین کامیون کشنده با گیربکس اتوماتیک (خودکار) در شرکت ایران خودرو دیزل در باره ویژگی‌های این کامیون گفت: این کشنده با موتور ۱۲ لیتری، ۴۶۰ اسب بخار قدرت دارد و گیربکس ۱۴ سرعته ان با فناوری‌ای ام تی تحت لیسانس المان طراحی شده است، کشنده H ۵ به سیستم تعلیق بادی با چهار بالن در محور عقب به ترمزهای دیسکی در هر ۲ محور، سیستم ضد قفل‌ای بی اس و ضد لغزش‌ای اس ار، هشدار انحراف از مسیر، سامانه هشدار انحراف از مسیر، کنترل پایداری الکترونیکی‌ای اس پی، ترمز اضطراری مجهز است.

کشنده جدید ایران خودرو دیزل که استانداردهای ۸۵ گانه و یورو ۴ را داراست، توانایی حمل ۴۴ تن بار را نیز دارد اگرچه کشنده H ۵ برمبنای H ۴ فوتون طراحی شده است، اما تغییرات زیادی از نظر فنی و ایمنی در آن مشاهده می‌شود، این کشنده با قیمیتی در حدود ۳ میلیارد تومان به بازار عرضه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل در این مراسم همچنین با اشاره به بازار بزرگ خودروهای تجاری در ایران گفت: امروز ۳۲۱ هزار دستگاه خودرو تجاری فرسوده در کشور وجود دارد که باید نوسازی شوند.

جواد توسلی مهر افزود: در سال ۹۴ سهم باز ما ۴ درصد بود، اما در سال ۱۴۰۰ به ۴۵ درصد رسیده ایم این در حالی است که از نظر کیفیت به رغم افزایش تیراژ، ۷۲ درصد محصولات ۴ ستاره کیفی دارند و خودرو ۲ ستاره کیفی در ایران خودرو دیزل تولید نمی‌شود.

وی گفت: امسال ۷ هزارو ۵۰۰ دستگاه کشنده در ۵ مدل تولید خواهیم کرد و مجموعا تولید محصولات به ۲۵ هزار دستگاه خواهد رسید، اما اتفاق واردات کشنده‌های کارکرده به بازار لطمه زد.

وی افزود: طبق آمارها مجموعا ۲۳ هزار دستگاه کشنده اگر در کشور تولید شود نیاز بازار را پاسخ خواهیم داد؛ در سال جاری برنامه ما تولید ۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه است که امروز ثبت سفارش ۶۰ درصد از این محصولات انجام شده و از برنامه ماهانه جلوتر هستیم.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل با اشاره به این که بازار خودروهای تجاری جهان به سمت استفاده از فناوری‌های جدید است، گفت: در این مسیر ایران خودرو دیزل گام‌های خوبی برداشته و ما برای رفتن به این سمت نیازمند دانش فنی هستیم از این رو باید شریک تجاری انتخاب کنیم که راه را برای ما کوتاه کند.

توسلی مهر افزود: خوشبختانه فوتون که شریک تجاری ماست در بدترین شرایط هم ما را ترک نکرد و حتی افزایش تولید هم داشته ایم، ضمنا تامین کننده‌های این برند از بهترین‌های جهان هستند که خوشبختانه به دلیل این که دایملر بنز از سهام داران این شرکت است و ما نیز همکار این برند بوده ایم، شرایط همکاری ما را بهبود می‌بخشد.

وی با اشاره به بازگشت امید به مجموعه ایران خودرو و به خصوص ایران خودرو دیزل گفت: فضای کسب و کار در شرایط خوبی قرار گرفته است از این رو در مسیر گسترش محصول، ما برنامه‌های گسترده‌ای به خصوص در بخش کامیونت هم داریم.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل قیمت کشنده فوتون H۵ را در مدل پایه ۳ میلیارد تومان اعلام کرد این در حالی است که کشنده‌های کارکرده اروپایی وارد شده به کشور قیمت‌هایی به مراتب بالاتر دارند.

خطیبی مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو هم در مراسم رونمایی از کشنده اچ ۵ گفت: تولید کشنده اچ ۵ اتفاقی بی نظیر در صنعت خودرو سازی کشور است و با امکاناتی که دارد فرهنگ رانندگی را در کشور ارتقا خواهد داد؛ ایران خودرو از اردیبهشت ماه جاری تا پایان سال هر ماه یک محصول جدید معرفی خواهد کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه با بیان این‌که کِشنده جدید ایران‌خودرو دیزل قطعا اتفاق بی‌نظیری را در صنعت خودروی کشور رقم خواهد زد، گفت: با توجه به مزیت‌های فنی و غنای این محصول، قطعا با ورود به جاده‌ها و فضای کسب و کار کشور، موجب کمک به ارتقای فرهنگ عمومی رانندگی خواهد شد.

خطیبی افزود: سیستم رانندگی با این خودرو نسبت به محصولات قبلی متفاوت خواهد بود؛ انواع مختلفی از این کِشنده عرضه خواهد شد تا مشتری براساس سلیقه و بودجه خود محصول مورد نظر را انتخاب کند.

وی با اشاره به انتقادات شدید اخیر از ایران خودرو گفت: می‌دانیم نیت پلیس راهور خیر است، اما اماده ایم در جلسه‌ای کارشناسانه ۱۶۱ برنامه افزایش تولید و کیفیت ایران خودرو را اعلام کنیم و کار را به گونه‌ای پیش ببریم که رییس محترم پلیس راهور و جانشین وی دیگر نگویند صنعت خودرو را باید تعطیل کرد.

خطیبی ادامه داد: آن‌قدر تلاش خواهیم کرد که برخی افراد به خودشان اجازه ندهند به این صنعت توهین کنند و حتی این موضوع به سمت شخصی شدن برود، فشارهایی که امروز به صنعت خودرو وارد می‌شود، انگیزه‌های ما را بیشتر کرده است.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در مورد مافیا هم گفت: اگر هست معرفی کنید اگر نیست هم جامعه را دچار ناامیدی نکنید، اگر ایران خودرو و سایپا مافیا هستند بیایند نظارت و بررسی کنند؛ در مورد نکاتی که پلیس راهور مطرح کرده هم باید بگویم ما آماده برگزاری جلسات کارشناسی هستیم.

خطیبی اتحاد استراتژیک دو خودروساز بزرگ کشور را اتفاق مهمی در صنعت خودروی کشور دانست که به راحتی میسر نشده و دو خودروساز سال‌ها به دنبال تحقق آن بودند.

تبلیغات

درباره این مطلب نظر دهید !