امکان مشاهده آموزش فقط از طریق پنل آموزشی فراهم است . وورد به پنل آموزشی

آغاز فروش خودرو ها در سامانه یکپارچه قرعه کشی

 

13 اردیبهشت بود که وزیر صمت از سامانه ای جدید برای ثبت نام خودرو خبر داد و اعلام کرد که به منظور عرضه شفاف خودرو، فروش همه خودروی خودروسازان به آن منتقل خواهد شد. روز یکشنبه این سامانه به نشانی sale.iranecar.com عملاً آغاز به کار کرد که در آن بخشنامه فروش 21 خودرو از پنج خودروساز شامل خودروهای جدید نیز به چشم می خورد.

در این حال مدیر کل دفتر صنایع وزارت صمت، وعده داد که با اجرای سامانه تخصیص یکپارچه خودرو، عرضه خودرو از این طریق، چندین برابر عرضه های پیشین خواهد بود.

توکلی لاریجانی توضیح داد: عرضه خودروسازان به صورت قطره چکانی، جداگانه و غیرشفاف انجام می شد که سبب شکل دهی بازارهای کاذب یا تداوم فعالیت سوداگران در این بازار می شد. با این حال، با توجه به عرضه خودرو از طریق سامانه جدید، عرضه خودرو به اندازه ظرفیت خودروسازان خواهد بود و به آن ها اجازه داده نخواهد شد که بیش از ظرفیت به عرضه خودرو اقدام کنند.

سامانه جدید فروش خودرو

اگرچه سامانه جدید عرضه خودرو هنوز در عمل شروع به ثبت نام نکرده، با این حال نگاهی به آن، نکات بعضاً جالبی را نشان می دهد:

1- امکان انتخاب خودروسازان و روش خرید: در این سامانه آن چه در درجه اول به چشم می آید، امکان انتخاب و جداسازی خودرو بر اساس شرکت خودروساز و روش خرید است. هم اینک طرح های فروش شرکت های ایران خودرو، سایپا، بهمن موتور، کرمان موتور و آرین پارس موتور در سه روش پیش فروش، فروش فوری و فروش فوق العاده روی این سامانه قرار دارد.

2- اطلاع دهی اولیه درباره ویژگی فنی خودروهای قرار گرفته در نوبت فروش: پس از جداسازی شرکت و نوع خرید، نوبت به انتخاب نوع خودرو می رسد. کار خوبی که در این قسمت انجام شده، ارائه برخی اطلاعات ذیل سرفصل های یکسان و برای همه خودروهای عرضه شده است. بر این اساس، مخاطب ذیل تصویر هر خودرو، پنج ویژگی حجم موتور، نوع گیربکس، وزن خودرو، حداکثر قدرت و مصرف سوخت موتور را مشاهده می کند.

3- تفکیک بخشنامه های مربوط به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت: در این سایت جداسازی طرح های عرضه خودرو در قالب قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» از دیگر طرح های عرضه خودرو قابل توجه است. در این قانون، شرکت های خودروساز داخلی مکلف شده اند از زمان ابلاغ این قانون یک خودروی ایرانی به قیمت کارخانه به انتخاب و به نام مادر پس از تولد فرزند دوم به بعد در هر نوبت ثبت نام برای یک مرتبه تحویل دهند. همچنین در هر نوبت، ثبت نام نیمی از خودروها، مشمول این ماده است.

4- شرایط عمومی متقاضیان: در بخش اطلاعیه این سامانه، محدودیت های ارائه شده در این نوبت از فروش بیان شده که از آن جمله می توان به این موارد اشاره کرد: 1- برای کلیه طرح ها تا اطلاع ثانوی، محدودیت فاصله زمانی آخرین خرید، از دیگر خودروسازها (48 ماهه) ملاک است  2-الزام نداشتن پلاک فعال انتظامی برای طرح های فروش فوق العاده، فوری و پیش فروش ملاک عمل خواهد بود  3-قراردادهای فروش امکان صلح نخواهند داشت  4-در صورت برنده شدن در قرعه کشی و واریز نکردن وجه تا دو دوره نمی توان در طرح های فروش بعدی شرکت کرد.

5- خودروی جدید: در فهرست اخیر عرضه خودرو، خودرویی جدید به نام لاماری ایما که توسط شرکت آرین پارس موتور عرضه شده و مربوط به شرکت دانگ فنگ است، دیده می شود. قیمت نهایی این خودرو 989 میلیون تومان اعلام شده است!

6- نگاهی به مشخصه خودروها در این نوبت از فروش: ملاحظه و مقایسه مشخصه انواع خودروها و به خصوص مشخصه های جدید، از جمله مواردی است که توجه هر بیننده این سامانه را به خود جلب می کند. در این خصوص، برخی از مشخصه های خودروهای عرضه شده در این نوبت فروش به شرح جدول است:

تبلیغات

درباره این مطلب نظر دهید !